Вгору

Шановні клієнти! Консультаційну підтримку та послуги від наших фахівців можна отримати за наступними телефонами:

загальні питання, експорт, логістика

- 095 399 09 14

юридичні питання, форс-мажор

- 050 301 36 36 - 050 312 84 04

торгова марка, штрих-коди

- 050 312 84 04

інвентаризація товарно-матеріальних цінностей

- 050 305 77 80

відкриття бізнесу, закриття бізнесу

- 073 511 00 09

оформлення сертифікатів про походження товарів

- 050 406 88 82

товарознавча передвантажувальна експертиза

- 050 305 77 80

визначення кодів УКТЗЕД, експортний контроль

- 050 405 09 80

кадрові питання в умовах військового стану

- 050 145 21 95

бухгалтерський облік та оподаткування

- 050 407 70 08

цінові довідки та оцінка майна

- 050 405 10 85 - 050 405 09 80

переклад документів

- 099 470 17 15 - 093 771 64 66

фіксація пошкоджень рухомого, нерухомого майна для компенсації чи списання, підтвердження для банків, партнерів чи інших організацій

- 050 305 77 80

Екосистеми бізнесу: співпраця, що сприяє розвитку

На сьогоднішній день, для того щоб мати вагомі конкурентні переваги, недостатньо копіювати стратегії конкурентів або вигравати за ціною. Потрібна трансформація бізнесу та диференціація товарів та послуг, а також створення унікального клієнтського досвіду.

Зараз з’явився новий формат бізнесу - екосистеми, заснований на співпраці компаній у зборі та обміні інформацією, яке забезпечує появу нових можливостей, що дозволяють увійти на ринок з мінімальними витратами і створювати ефективні комбінації ресурсів та інноваційні пропозиції.

Слово "бізнес-екосистема" міцно вкоренилося серед модних управлінських термінів. Дослідження, проведене Інститутом BCG Henderson, показало, що в щорічних звітах воно зустрічається в 13 разів частіше, ніж десять років тому.

Давайте розберемося з поняттям Екосистеми.

Що таке бізнес-екосистема?

Екосистема бізнесу – це мережа організацій, включаючи постачальників, дистриб’юторів, споживачів, конкурентів, державні установи тощо, що беруть участь у виробництві конкретного товару чи наданні послуги як за допомогою конкуренції, так і за допомогою співпраці. Ідея полягає в тому, що кожна сутність в екосистемі впливає і зазнає впливу інших, створюючи відносини, що постійно розвиваються, в яких кожна сутність повинна бути гнучкою та пристосованою, щоб вижити, як у біологічній екосистемі.

Саме з цих причин у сучасному швидко змінюваному діловому світі компанія створює власну екосистему або знаходить спосіб приєднатися до існуючої екосистеми, надаючи перевагу, якої в даний час у цій екосистемі не вистачає.

Бути частиною бізнес-екосистеми передбачає наявність механізмів використання технологій, досягнення досконалості в галузі досліджень, високі професійні компетенції та ефективну конкуренцію проти інших компаній.

Основні типи екосистем

1. Екосистеми рішень - створюють або надають товари або послуги, координуючи різних учасників ринку. Така екосистема являє собою основну компанію, яка управляє пропозиціями декількох комплементарних компаній (які створюють доповнюючі компоненти до основного продукту).

Прикладами таких екосистем є: банківські картки, що зв'язують продавців, споживачів і банки; рішення для розумного будинку, що об'єднують кліматичні, світлові, розважальні та охоронні товари і послуги; 3D-друк, що об'єднує постачальників принтерів, вихідних, програмного забезпечення. Клієнт, зазвичай, не є активним учасником екосистеми рішень, він впливає тільки через вибір основного продукту і комбінування пропозицій від компаній-комплементорів.

2. Екосистеми транзакцій пов'язують незалежних виробників товарів або послуг з клієнтами через єдину платформу. Наприклад, eBay з'єднує незалежних продавців з покупцями. Uber дозволяє пасажирам знайти вільне таксі. Upwork допомагає компаніям шукати позаштатних співробітників. Цінність такого типу екосистеми зростає з кількістю її клієнтів. Вони навіть можуть стати виробниками. Наприклад, коли глядачі на YouTube перетворюються на влогерів або орендарі стають орендодавцями, виставляючи своє житло на Airbnb.

Коли ви розглядаєте можливість створення екосистеми або приєднання до існуючої, ви повинні чітко уявляти, який тип найкращим способом підходить під вашу ціннісну пропозицію. Іноді відповідним рішенням є гібридний формат екосистеми.

Ми пропонуємо розглядати екосистему стосовно вирішення конкретних бізнес-завдань, а також як спосіб реалізації ціннісних пропозицій.

Переваги та недоліки бізнес-екосистем

Якщо ви все ще зацікавлені в створенні екосистеми, розберемо її переваги в порівнянні з іншими моделями управління і потенційні недоліки.

➤ Переваги

  • Бізнес-екосистеми пропонують три найважливіші переваги: доступ до широкого спектру можливостей, швидке масштабування, гнучкість і стійкість.
  • У момент запуску екосистема може забезпечити швидкий доступ до інновацій ззовні, які виявляться занадто дорогими або трудомісткими для внутрішньої розробки. Не всіх розумних людей можна найняти, але можна залучити їх для участі у вашій відкритій екосистемі.
  • Після запуску екосистеми можуть масштабуватися набагато швидше, ніж компанії з іншими моделями управління. Їх структура дозволяє легко і зрозуміло додавати нових учасників, а полегшені бізнес-моделі дозволяють швидко рости

Екосистема має центральне ядро або платформу, систему підключення нових партнерів і модульну структуру — будь-який компонент можна додати в екосистему або прибрати з неї. Тому екосистема дозволяє успішно працювати зі споживачами, смаки яких неоднорідні і непередбачувані, або з технологіями, шляхи розвитку яких не визначені.

➤ Недоліки

За визначенням екосистема складається в основному з незалежних економічних гравців, які погоджуються на співпрацю. Це має на увазі обмежений контроль над усією системою з боку кожного учасника.

Цінність, яку створює екосистема, повинна бути розділена між її учасниками.

Чек-лист: чи потрібна вам екосистема

Коли ви розмірковуєте про найкращу модель для управління бізнесом, вам слід розглянути можливість створення бізнес-екосистеми, якщо:

– ви стикаєтеся з непередбачуваним, але дуже податливим бізнес-середовищем, яке вимагає від вас співпраці з іншими гравцями, щоб сформувати або перебудувати галузь;

– окремі компоненти рішення можуть бути легко і гнучко об'єднані, але необхідний певний рівень координації для пошуку партнерів, визначення їх ролей і узгодження їх діяльності;

– ви зможете отримати вигоду від відкритості, швидкого масштабування, а також гнучкості і стійкості, які пропонує екосистема.

Пройшовши чек-ліст, ви матимете змогу визначитись з відповіддю чи підходить вам такий формат бізнесу як екосистема.

 
122 Б, пр. Героїв Харкова (колиш. Московський), м. Харків, 61037, Україна
Будьте в курсі останніх новин!
Підписуйтесь на розсилку новин ХТПП
Розробка та просування сайту: