Шановні клієнти! Консультаційну підтримку та послуги від наших фахівців можна отримати за наступними телефонами:
загальні питання, експорт, логістика
юридичні питання, форс-мажор
торгова марка, штрих-коди
інвентаризація товарно-матеріальних цінностей
відкриття бізнесу, закриття бізнесу
оформлення сертифікатів про походження товарів
товарознавча передвантажувальна експертиза
визначення кодів УКТЗЕД, експортний контроль
кадрові питання в умовах військового стану
бухгалтерський облік та оподаткування
цінові довідки та оцінка майна
переклад документів
фіксація пошкоджень рухомого, нерухомого майна для компенсації чи списання, підтвердження для банків, партнерів чи інших організацій
На сьогоднішній день, для того щоб мати вагомі конкурентні переваги, недостатньо копіювати стратегії конкурентів або вигравати за ціною. Потрібна трансформація бізнесу та диференціація товарів та послуг, а також створення унікального клієнтського досвіду.
Зараз з’явився новий формат бізнесу - екосистеми, заснований на співпраці компаній у зборі та обміні інформацією, яке забезпечує появу нових можливостей, що дозволяють увійти на ринок з мінімальними витратами і створювати ефективні комбінації ресурсів та інноваційні пропозиції.
Слово "бізнес-екосистема" міцно вкоренилося серед модних управлінських термінів. Дослідження, проведене Інститутом BCG Henderson, показало, що в щорічних звітах воно зустрічається в 13 разів частіше, ніж десять років тому.
Давайте розберемося з поняттям Екосистеми.
Екосистема бізнесу – це мережа організацій, включаючи постачальників, дистриб’юторів, споживачів, конкурентів, державні установи тощо, що беруть участь у виробництві конкретного товару чи наданні послуги як за допомогою конкуренції, так і за допомогою співпраці. Ідея полягає в тому, що кожна сутність в екосистемі впливає і зазнає впливу інших, створюючи відносини, що постійно розвиваються, в яких кожна сутність повинна бути гнучкою та пристосованою, щоб вижити, як у біологічній екосистемі.
Саме з цих причин у сучасному швидко змінюваному діловому світі компанія створює власну екосистему або знаходить спосіб приєднатися до існуючої екосистеми, надаючи перевагу, якої в даний час у цій екосистемі не вистачає.
Бути частиною бізнес-екосистеми передбачає наявність механізмів використання технологій, досягнення досконалості в галузі досліджень, високі професійні компетенції та ефективну конкуренцію проти інших компаній.
1. Екосистеми рішень - створюють або надають товари або послуги, координуючи різних учасників ринку. Така екосистема являє собою основну компанію, яка управляє пропозиціями декількох комплементарних компаній (які створюють доповнюючі компоненти до основного продукту).
Прикладами таких екосистем є: банківські картки, що зв'язують продавців, споживачів і банки; рішення для розумного будинку, що об'єднують кліматичні, світлові, розважальні та охоронні товари і послуги; 3D-друк, що об'єднує постачальників принтерів, вихідних, програмного забезпечення. Клієнт, зазвичай, не є активним учасником екосистеми рішень, він впливає тільки через вибір основного продукту і комбінування пропозицій від компаній-комплементорів.
2. Екосистеми транзакцій пов'язують незалежних виробників товарів або послуг з клієнтами через єдину платформу. Наприклад, eBay з'єднує незалежних продавців з покупцями. Uber дозволяє пасажирам знайти вільне таксі. Upwork допомагає компаніям шукати позаштатних співробітників. Цінність такого типу екосистеми зростає з кількістю її клієнтів. Вони навіть можуть стати виробниками. Наприклад, коли глядачі на YouTube перетворюються на влогерів або орендарі стають орендодавцями, виставляючи своє житло на Airbnb.
Коли ви розглядаєте можливість створення екосистеми або приєднання до існуючої, ви повинні чітко уявляти, який тип найкращим способом підходить під вашу ціннісну пропозицію. Іноді відповідним рішенням є гібридний формат екосистеми.
Ми пропонуємо розглядати екосистему стосовно вирішення конкретних бізнес-завдань, а також як спосіб реалізації ціннісних пропозицій.
Якщо ви все ще зацікавлені в створенні екосистеми, розберемо її переваги в порівнянні з іншими моделями управління і потенційні недоліки.
➤ Переваги
Екосистема має центральне ядро або платформу, систему підключення нових партнерів і модульну структуру — будь-який компонент можна додати в екосистему або прибрати з неї. Тому екосистема дозволяє успішно працювати зі споживачами, смаки яких неоднорідні і непередбачувані, або з технологіями, шляхи розвитку яких не визначені.
➤ Недоліки
За визначенням екосистема складається в основному з незалежних економічних гравців, які погоджуються на співпрацю. Це має на увазі обмежений контроль над усією системою з боку кожного учасника.
Цінність, яку створює екосистема, повинна бути розділена між її учасниками.
Коли ви розмірковуєте про найкращу модель для управління бізнесом, вам слід розглянути можливість створення бізнес-екосистеми, якщо:
– ви стикаєтеся з непередбачуваним, але дуже податливим бізнес-середовищем, яке вимагає від вас співпраці з іншими гравцями, щоб сформувати або перебудувати галузь;
– окремі компоненти рішення можуть бути легко і гнучко об'єднані, але необхідний певний рівень координації для пошуку партнерів, визначення їх ролей і узгодження їх діяльності;
– ви зможете отримати вигоду від відкритості, швидкого масштабування, а також гнучкості і стійкості, які пропонує екосистема.
Пройшовши чек-ліст, ви матимете змогу визначитись з відповіддю чи підходить вам такий формат бізнесу як екосистема.