Вгору

ПРАЦЮЄМО В ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ

Шановні клієнти! Консультаційну підтримку та послуги від наших фахівців можна отримати за наступними телефонами:

  • загальні питання, експорт, логістика - 095 399 09 14

  • юридичні питання, форс-мажор, торгова марка, штрих-коди - 050 312 84 04

  • оформлення сертифікатів про походження товарів - 050 305 77 80

  • визначення кодів УКТЗЕД, експортний контроль - 050 405 09 80

  • кадрові питання в умовах військового стану - 050 145 21 95

  • бухгалтерський облік та оподаткування - 050 407 70 08

  • цінові довідки та оцінка майна - 050 405 09 80

  • переклад документів - 099 470 17 15 - 093 771 64 665

Як не втратити бренд: 6 найпоширеніших помилок

В Україні, як й у світі,  збільшується кількість зареєстрованих та поданих на реєстрацію  торговельних марок (ТМ).

Для ефективного ведення бізнесу та успішної реєстрації ТМ розповімо про найбільш поширені серед українських підприємців помилки, яких слід уникати.

1. Відмова від попередньої перевірки торговельної марки на схожість.

Дуже часто бізнесмени вважають, що їх торговельна марка унікальна та ніким з конкурентів не зареєстрована. А буває, при самостійному пошуку в інтернеті підприємці задовольняються тим, що інтернет не знаходить нічого схожого.

Що в результаті? Через 18-22 місяці з дати подачі заявки їх чекає неприємна новина – відмова у реєстрації бренду, у зв’язку з тим, що подібна або тотожна марка вже зареєстрована або подана кимось на реєстрацію. Як наслідок – витрачені кошти та час.

2. Ігнорування реєстрацією торговельної марки.

Багато хто з підприємців не реєструє свою торговельну марку внаслідок незнання або економії коштів, через що може постраждати.

Так, якщо ви почнете розкручувати свій бренд (не подаючи на реєстрацію і не перевіривши ТМ на схожість та тотожність), може виявитися, що така торговельна марка вже зареєстрована кимось іншим.

Ще один варіант, коли ви розкрутили свій бренд та стали відомими серед споживачів, але не подали на реєстрацію ТМ, може знайтись недобросовісний конкурент, який подасть на реєстрацію вашу ТМ та отримає усі права на неї.

І ось тоді – ваш розкручений бренд доведеться змінювати на інший, оскільки всі права на його використання будуть у вашого конкурента, що може призвести до значних фінансових втрат.

3. Відсутність чіткого розподілу прав на торговельну марку між її власниками.

Часто торговельну марку оформляють на кількох власників.

У такому разі слід розуміти, що при розподілі спільного бізнесу комусь із власників доведеться продавати або іншим чином відчужувати свою частину прав на ТМ.

Проте, у випадку, коли ніхто не піде на поступки щодо порядку відчуження або вартості частки ТМ, цю торговельну марку буде важко відвоювати, особливо якщо поділ прав на ТМ у рамках спільного бізнесу не передбачений установчими документами вашого спільного підприємства або договором.

4. Реєстрація всього і відразу або економію коштів на класах.

Торговельні марки реєструються для певних товарів і послуг у 45 класах міжнародної класифікації. 

В Україні, як й в більшості країн, збори за реєстрацію ТМ залежать від кількості класів.

У першому випадку, при реєстрації підприємець заявляє всі товари або послуги, думаючи, що якщо вже платить збір за клас, то потрібно включати весь клас повністю. Але, це може бути приводом для відмови.

Наприклад, якщо підприємство подало на реєстрацію ТМ PizzaNew для всього переліку товарів 30 класу, в який, крім піцци, входять інші хлібобулочні та кондитерські вироби, то для цих виробів у реєстрації ТМ PizzaNew можуть відмовити через введення в оману, адже Pizza вказує саме на тип продукту - піццу.

Крім того, якщо ТМ не використовується в Україні в усіх заявлених класах протягом п'яти років після реєстрації, то дію свідоцтва на ТМ може бути припинено у судовому порядку. 

У другому випадку, підприємець займається виробництвом та продажем кондитерських виробів, але «економить» кошти на оплату зборів та подає на реєстрацію тільки один клас «виробництво». Скориставшись цим недоглядом, його конкурент може подати аналогічну ТМ на реєстрацію у класі «продаж» та отримати усі права. В результаті цього підприємець не зможе на законних підставах продавати у своєму стаціонарному або онлайн-магазині вироблену ним кондитерську продукцію під своєю ТМ.

5. Реєстрація ТМ на декількох мовах відразу.

На практиці часто буває, коли в одній заявці  подається зображення ТМ на двох або трьох мовах, наприклад, українською, російською та англійською.

В такому разі для підприємця є наступні ризики. Оскільки торговельна марка охороняється в цілому як вона є, власник повинен її використовувати на трьох мовах, а не однією. Наприклад, якщо підприємством зареєстровано ТМ ПіццаНова, ПиццаНовая та PizzaNew, то й поширюватися правовий захист буде безпосередньо на "потрійну" ТМ.

У даному випадку недобросовісний конкурент може подати на реєстрацію, наприклад, ТМ PizzaNew із зображенням додаткового графічного або словесного елементу і таку торговельну марку можуть зареєструвати.

6. Відсутність моніторингу порушень прав інтелектуальної власності.

Зареєструвавши ТМ, багато підприємців вважають, що можуть спати спокійно.

Але на практиці це не так. Завжди можуть знайтись недобросовісні конкуренти, які можуть використовувати вашу ТМ для продажу підробних товарів або надання послуг, що може призвести до втрати фінансів та вашої ділової репутації серед споживачів.

Зважаючи на вищевказане, не треба розслаблятися, конкуренти не дрімають!!

 

Якщо у Вас виникли питання щодо реєстрації ТМ, наші спеціалісти завжди допоможуть їх вирішити!

122 Б, пр. Московський, м. Харків, 61037, Україна
Будьте в курсі останніх новин!
Підписуйтесь на розсилку новин ХТПП
Розробка та просування сайту: