Шановні клієнти! Консультаційну підтримку та послуги від наших фахівців можна отримати за наступними телефонами:
загальні питання, експорт, логістика
юридичні питання, форс-мажор
торгова марка, штрих-коди
інвентаризація товарно-матеріальних цінностей
відкриття бізнесу, закриття бізнесу
оформлення сертифікатів про походження товарів
товарознавча передвантажувальна експертиза
визначення кодів УКТЗЕД, експортний контроль
кадрові питання в умовах військового стану
бухгалтерський облік та оподаткування
цінові довідки та оцінка майна
переклад документів
фіксація пошкоджень рухомого, нерухомого майна для компенсації чи списання, підтвердження для банків, партнерів чи інших організацій
В Україні, як й у світі, збільшується кількість зареєстрованих та поданих на реєстрацію торговельних марок (ТМ).
Для ефективного ведення бізнесу та успішної реєстрації ТМ розповімо про найбільш поширені серед українських підприємців помилки, яких слід уникати.
Дуже часто бізнесмени вважають, що їх торговельна марка унікальна та ніким з конкурентів не зареєстрована. А буває, при самостійному пошуку в інтернеті підприємці задовольняються тим, що інтернет не знаходить нічого схожого.
Що в результаті? Через 18-22 місяці з дати подачі заявки їх чекає неприємна новина – відмова у реєстрації бренду, у зв’язку з тим, що подібна або тотожна марка вже зареєстрована або подана кимось на реєстрацію. Як наслідок – витрачені кошти та час.
Багато хто з підприємців не реєструє свою торговельну марку внаслідок незнання або економії коштів, через що може постраждати.
Так, якщо ви почнете розкручувати свій бренд (не подаючи на реєстрацію і не перевіривши ТМ на схожість та тотожність), може виявитися, що така торговельна марка вже зареєстрована кимось іншим.
Ще один варіант, коли ви розкрутили свій бренд та стали відомими серед споживачів, але не подали на реєстрацію ТМ, може знайтись недобросовісний конкурент, який подасть на реєстрацію вашу ТМ та отримає усі права на неї.
І ось тоді – ваш розкручений бренд доведеться змінювати на інший, оскільки всі права на його використання будуть у вашого конкурента, що може призвести до значних фінансових втрат.
Часто торговельну марку оформляють на кількох власників.
У такому разі слід розуміти, що при розподілі спільного бізнесу комусь із власників доведеться продавати або іншим чином відчужувати свою частину прав на ТМ.
Проте, у випадку, коли ніхто не піде на поступки щодо порядку відчуження або вартості частки ТМ, цю торговельну марку буде важко відвоювати, особливо якщо поділ прав на ТМ у рамках спільного бізнесу не передбачений установчими документами вашого спільного підприємства або договором.
Торговельні марки реєструються для певних товарів і послуг у 45 класах міжнародної класифікації.
В Україні, як й в більшості країн, збори за реєстрацію ТМ залежать від кількості класів.
У першому випадку, при реєстрації підприємець заявляє всі товари або послуги, думаючи, що якщо вже платить збір за клас, то потрібно включати весь клас повністю. Але, це може бути приводом для відмови.
Наприклад, якщо підприємство подало на реєстрацію ТМ PizzaNew для всього переліку товарів 30 класу, в який, крім піцци, входять інші хлібобулочні та кондитерські вироби, то для цих виробів у реєстрації ТМ PizzaNew можуть відмовити через введення в оману, адже Pizza вказує саме на тип продукту - піццу.
Крім того, якщо ТМ не використовується в Україні в усіх заявлених класах протягом п'яти років після реєстрації, то дію свідоцтва на ТМ може бути припинено у судовому порядку.
У другому випадку, підприємець займається виробництвом та продажем кондитерських виробів, але «економить» кошти на оплату зборів та подає на реєстрацію тільки один клас «виробництво». Скориставшись цим недоглядом, його конкурент може подати аналогічну ТМ на реєстрацію у класі «продаж» та отримати усі права. В результаті цього підприємець не зможе на законних підставах продавати у своєму стаціонарному або онлайн-магазині вироблену ним кондитерську продукцію під своєю ТМ.
На практиці часто буває, коли в одній заявці подається зображення ТМ на двох або трьох мовах, наприклад, українською, російською та англійською.
В такому разі для підприємця є наступні ризики. Оскільки торговельна марка охороняється в цілому як вона є, власник повинен її використовувати на трьох мовах, а не однією. Наприклад, якщо підприємством зареєстровано ТМ ПіццаНова, ПиццаНовая та PizzaNew, то й поширюватися правовий захист буде безпосередньо на "потрійну" ТМ.
У даному випадку недобросовісний конкурент може подати на реєстрацію, наприклад, ТМ PizzaNew із зображенням додаткового графічного або словесного елементу і таку торговельну марку можуть зареєструвати.
Зареєструвавши ТМ, багато підприємців вважають, що можуть спати спокійно.
Але на практиці це не так. Завжди можуть знайтись недобросовісні конкуренти, які можуть використовувати вашу ТМ для продажу підробних товарів або надання послуг, що може призвести до втрати фінансів та вашої ділової репутації серед споживачів.
Зважаючи на вищевказане, не треба розслаблятися, конкуренти не дрімають!!
Якщо у Вас виникли питання щодо реєстрації ТМ, наші спеціалісти завжди допоможуть їх вирішити!