Вгору

УВАГА!

Шановні клієнти! Харківська торгово-промислова палата на період воєнного часу працює в дистанційному режимі.

Консультаційну підтримку та послуги можна отримати за наступними телефонами:

  • загальні питання, експорт, логістика - 095 399 09 14

  • юридичні питання, форс-мажор, інтелектуальна власність - 050 312 84 04

  • оформлення сертифікатів про походження товарів - 050 305 77 80

  • кадрові питання в умовах військового стану - 050 145 21 95

  • бухгалтерський облік та оподаткування - 050 407 70 08

  • визначення кодів УКТЗЕД та оцінка майна - 050 405 09 80

  • переклад документів - 099 470 17 15

Ризикам інтелектуальної власності усі бізнеси покірні

Предметом масштабного судового спору може стати будь що - навіть легендарна червона підошва французького лакшері бренду Christian Louboutin, яка з 1994 р. використовується у виробництві туфель на високих підборах.

У 2012 р. Christian Louboutin подав позов до голландського бренду Van Haren, який також виготовляв взуття з червоною підошвою, про порушення товарного знака.

Проте, цьому спору передував ще один не менш резонансний судовий конфлікт між Christian Louboutin та всесвітньо відомим французьким модним домом Yves Saint Laurent.

Судове провадження проти Yves Saint Laurent було розпочате у 2011 р. Christian Louboutin заявляв, що Yves Saint Laurent скопіював його фірмову червону підошву. Однак Нью-Йоркським окружним судом у задоволенні позову Christian Louboutin було відмовлено. Рішення суду було мотивоване тим, що в індустрії моди не можна використовувати конкретний колір як товарний знак.

У 2012 р. під час перегляду рішення окружного суду Апеляційний суд Нью-Йорка постановив, що Yves Saint Laurent може реалізовувати свою знамениту модель червоних туфель з червоною підошвою, яку Модний дім виготовляє з 1970 р., проте ексклюзивне право на реалізацію туфель з контрастною червоною підошвою відтепер має лише Christian Louboutin.

Таким чином, Апеляційний суд Нью-Йорка підтвердив, що червоний колір у дизайні підошви є зареєстрованою торговельною маркою та підлягає юридичному захисту, а Christian Louboutin з 05.09.2012 р. має ексклюзивне право на використання такої підошви у дизайні свого взуття (принаймні на території США).

Отримавши позитивний досвід у США, Christian Louboutin зажадав захистити свої права у справі проти Van Haren. Гаазький окружний суд підтримав французького дизайнера, вказавши, що його голландський колега незаконно використав елемент бренду Christian Louboutin. Однак Van Haren подав апеляцію, не погоджуючись, що колір можна вважати товарним знаком. Згодом його позицію підтримали європейські судді, зауваживши, що згідно із законодавством про товарні знаки ЄС торговельна марка, яка поєднує колір та форму, може бути визнана недійсною.

На початку лютого цього року Європейський суд надав консультативний висновок голландському суду, вказавши, що така форма як підошва взуття є функціональними елементами дизайну, а тому не може бути захищена як торговельна марка. Європейський суд роз’яснив, що для того щоб ця торговельна марка належала комусь конкретно, вона повинна бути відмічена «знаком походження». Однак навіть у цьому випадку така торговельна марка не може слугувати ні для чого іншого, як для індивідуалізації товару. Червоний колір, на думку суду, також не може бути зареєстрований як торговельна марка та слугувати для ідентифікації його власника, якщо він використовується окремо від форми. Європейський суд зазначив, що «Chinese Red» (Pantone 18 1663TP) вважатиметься «Louboutin Red» лише у тому випадку, якщо він буде нанесений на підошву взуття – форму, яка не може бути зареєстрованою торговельною маркою. Таким чином, поєднання кольору та форми не може бути легалізоване як торговельна марка, оскільки згідно із законодавством ЄС це обмежуватиме інші підприємства та суперечитиме інтересам суспільства.

Однак нещодавно Європейський суд змінив думку. У рішенні від 12.06.2018 р. Європейський суд зазначив, що колір не підпадає під обмеження щодо захисту торговельних марок для форм виробів. Як зазначалося, законодавство про товарні знаки ЄС передбачає такі обмеження, коли форма виробу є суто функціональною.

Голландський суд, на розгляді якого перебуває спір, не зобов’язаний дослухатися до позиції Європейського суду. Роль останнього в цьому випадку полягає виключно в інтерпретації законодавства про товарні знаки ЄС. Отже, питання про те, чи втратить Christian Louboutin свою ексклюзивність, поки що залишається відкритим.

 

Не надавайте конкурентам легких шансів скористатися плодами вашої праці - реєструйте торгову марку професійно та прозоро у нас:

тел. (057) 714-99-31, (057) 714-96-90

e-mail:patent@kcci.kharkov.ua

 

За матеріалами: https://yur-gazeta.com

 

 
122 Б, пр. Московський, м. Харків, 61037, Україна
Будьте в курсі останніх новин!
Підписуйтесь на розсилку новин ХТПП
Розробка та просування сайту: