Вгору
ПРОЄКТ COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ
29.12.2015

Про перспективи виходу українських виробників на еміратський ринок курятини

Про перспективи виходу українських виробників на еміратський ринок курятини

З метою сприяння розвитку торговельно-економічних зв’язків України, вивчення кон’юнктури ринків товарів та послуг, підтримки вітчизняних виробників Посольство України в Об’єднаних Арабських Еміратах інформує, що відповідно до звіту ТПП Дубая, ринок споживання халяльної продукції в ОАЕ у 2014 році був оцінений у більш ніж 20 млрд. дол. США, а імпорт м’яса та м’ясних продуктів перевищив 1 млрд. дол. США (3,65 млрд. дирхам).

Наразі існує два основні шляхи імпорту м’яса до ОАЕ: живі тварини (виключає необхідність отримання сертифікату халяль, оскільки тварини забиватимуться на місці у відповідності до халяльних норм), а також м'ясо у замороженому/охолодженому вигляді (потребує отримання сертифікату «халяль» за місцем виробництва).

Довідково: процедура отримання сертифікації халяль передбачає, що вибрана для забою тварина або птах повинні бути здоровими, забій здійснюється з дотриманням певного мусульманського ритуалу - над твариною або птахом читається молитва після чого вона вбивається швидко і найменш болісно, шляхом моментального перерізання шийних артерій дуже гострим ножем.          

Більше того, при дотриманні умов халяль не дозволяється вимочування і засолювання туш. Для того щоб інгредієнти тваринного походження, наприклад, емульгатори, жири і ферменти, були визнані халяль, вони повинні бути отримані від тварин, забитих за мусульманськими законами.

Для отримання відповідного сертифікату необхідно отримати згоду від місцевого мусульманського центру (в Україні) та після цього звернутись до Міністерства води та навколишнього середовища ОАЕ, представники якого мають відвідати виробництво та особисто переконатись у дотриманні вимог.

Обсяг ринку курятини ОАЕ орієнтовно складає 350 тис. тон на рік, споживання на душу населення - 47 кг на рік. Це обумовлено декількому факторами, в першу чергу відносно низькою (у порівнянні з яловичиною чи бараниною) ціною та відсутністю у широкому вжитку свинини.

За наявною у Посольстві інформацією, загальний рівень виробництва ОАЕ знаходиться приблизно на рівні 43 тис. тон на рік, та має тенденцію до збільшення (прогноз на 2015 рік – 45 тис.тон). Виробничий цикл складає 4-6 тижнів. Забій відбувається при досягненні живої ваги 1,3 кг. Виробництво сучасне та повністю інтегроване. Наявний ефект сезонності - влітку, протягом Рамадану та Хаджу рівень споживання знижується на 5-10 %. Така риса характерна ринку курятини в цілому. Використання гормонів росту заборонено законодавчо. Забій відбувається у відповідності з принципами «халяль». Орієнтовно 75 % курятини власного виробництва реалізовується у охолодженому вигляді. Також слід наголосити, що споживачі надають переваги фасованій птиці (800-900-1000-1100 грамів).

Основні еміратські виробники:

- Emirates Modern Poultry Со (EMPCO) - 20 % від загального обсягу;

- Аl Ain Poultry - 16%;

- Al Khazna Poultry -11%;

- Arab Poultry Breeding and Production Co (Tasil) – 8%;

- Ras Al Khaimah Poultry Farm - 8 %;

- Arab Poultry Production Co (Farouj Al-Wadi) - 7%;

- Al Rahba LLC/Liwa Poultry Farm - 6%.

 

Домінуючою країною походження імпортної мороженої курятини є Бразилія. Майже 70% курятини постачається на ринок ОАЕ з цієї країни. Основним бразильським постачальником є компанія SADІA. При чому позиції бразильських виробників рік до року змінюються. Нещодавно SADIA відкрила власне виробництво на території вільної економічної зони KIZAD. Орієнтовна вартість виробничих потужностей SADІA в ОАЕ - близько 160 млн. дол. США. Протягом 2014 року SADIA інвестувала в свою дистрибуцію в регіоні РСАДПЗ близько 200 млн. дол. США. Близько 19% ринку імпортованої мороженої курятини займають США та 4% - Франція. Основним постачальником охолодженої імпортної курятини є КСА та Оман.

Заморожена курятина реалізовується сегменті «ХоРеКа» - 60-65%,  в роздрібних мережах - 25 %, подальша переробка - до 15 %.

Ринок ОАЕ є привабливим для вітчизняних виробників курятини. Більшість експертів прогнозують його подальше зростання (основні чинники - це зростання місцевого населення та кількості іноземних робітників).

Компаніями, які потенційно можуть бути зацікавлені у налагодженні регулярних поставках м’яса та м'ясних продуктів з України:

- Ahmed Al All Trading LLC (P.O.Box.31590, Дубай, ОАЕ) - заморожена - яловичина, баранина/ягнятина, курятина, свинина;

- Aliana Trading LLC (P.O.Box 127799, Дубай, ОАЕ) - охолоджена, заморожена - яловичина/телятина, баранина, курятина;

- Al Aabdi Holding LLC (Р.О.Bох 15016, Дубай, ОАЕ) - заморожена, охолоджена - яловичина, баранина/ягнятина, курятина;

- Al Kabeer Group (Р.О.Вох 23179 Дубай/P.О.Вох: 1954 Шарджа, ОАЕ) - заморожена, охолоджена - курятина, баранина/ягнятина, яловичина;

- Diamond Meat Processing LLC (Р.О.Вох 20754, Дубай, ОАЕ) - заморожена, охолоджена - яловичина, баранина/ягнятина, курятина, м'ясні продукти, ковбаси;

- Emirates Meat (Galadari-Edam) LLC (P.O.Box 61036, вільна економічна зона Джебел Алі, Дубай, ОАЕ) - заморожена, охолоджена, копчена - яловичина та курятина;

- Farmland Food Product LLC (P.O.Box 111985, Дубай, ОАЕ) - охолоджена, заморожена - яловичина/телятина,  баранина/ягнятина, курятина;

- IFFCO Group (Р.О.В0Х 29220, Шарджа, ОАЕ) - охолоджена, заморожена, копчена - яловичина/телятина, баранина/ягнятина, курятина, м'ясні продукти/ковбаси;

- Mecton Intematiobal Foods Co LLC (P.OJBox 27003, Дубай, ОАЕ) - заморожена - курятина, телятина.

На упаковці має бути маркування арабською мовою, яке має містити:

- дату виробництва та кінцевий строк споживання;

- назву та торгівельну марку продукту;

- вагу нетто;

- країну походження;

- назву та адресу виробника.

Варто зазначити, що через високу конкуренцію, виведення на ринок ОАЕ та регіону м'яса та м’ясопродуктів вітчизняного виробництва потребуватиме значного часу та капіталовкладень.

Водночас, з досвіду Посольства, найбільш дієвим механізмом доступу на місцевий та регіональний ринок є регулярна участь к виставкових заходах та, у  разі подальшої зацікавленості, відкриття в ОАЕ представництва компанії. Оптимальним для цього є вільні економічні зони країни, де дозволяється 100% власність нерезидентів та у яких в перспективі може бути розміщено склади чи виробничі потужності підприємства.

Опрацьовуючи можливість входження на еміратський ринок необхідно враховувати, що в ОАЕ, як І в інших країнах РСАДПЗ, існують певні обмеження, зокрема вимога, що лише фірми, які володіють місцевою торговельною ліцензією мають право на імпорт продукції на митну територію ОАЕ і тільки місцеві компанії, 51%  і більша частка яких належить громадянам ОАЕ, мають можливість отримати таку ліцензію (виключення складають ВЕЗ країни). Вирішується це питання залученням місцевого торговельного агента, або встановленням партнерських відносин с громадянином ОАЕ.

Саме тому налагодження прямих довгострокових контактів з місцевими партнерами є важливим елементом вдалого ділового співробітництва. У цьому контексті регулярна участь у виставкових заходах надає гарну можливість пошуку нових та підтримання існуючих контактів з партнерами.

Серед спеціалізованих виставкових заходів можна виділити наступні:

 «Gulfood» (21-25 лютого 2016 року) - це масштабна виставка сільськогосподарських та харчових продуктів, інгредієнтів, напоїв і обладнання, що проходить у м. Дубай на щорічній основі. Відвідання заходу представниками вітчизняних ділових кіл дає змогу проводити зустрічі із потенційними партнерами та отримати уявлення щодо ринку пакувальних товарів і тари ОАЕ та Близького Сходу.
 «AGRAme» (13-15 березня 2016 року) - сільськогосподарська виставка, яка складається з чотирьох взаємопов'язаних спеціалізованих галузевих виставок - агробізнес і рослинництво, тваринництво і птахівництво, рибальство та рибництво, садівництво та квітивництво, а також супутніх товарів та обладнання.
 «SIAL Middle East» (7-9 грудня 2015 року) - це масштабна виставка харчових продуктів, напоїв та обладнання, яка вперше була проведена у 2010 році в м. Абу-Дабі (ОАЕ) в рамках «SIАL Group» (проходять в Парижі, Монреалі, Шанхаї та Сан-Паулу) і є найбільшою мережею виставок продуктів харчування, супутніх товарів та обладнання у світі.

У разі необхідності Посольство готове надати відповідне сприяння.

Україна, 61037, м. Харків, пр. Московський, 122 Б
Будьте в курсі останніх новин!
Підписуйтесь на розсилку новин ХТПП
Розробка та просування сайту: