Вгору

ПРАЦЮЄМО В ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ

Шановні клієнти! Консультаційну підтримку та послуги від наших фахівців можна отримати за наступними телефонами:

  • загальні питання, експорт, логістика - 095 399 09 14

  • юридичні питання, форс-мажор - 050 312 84 04 - 073 511 00 09

  • торгова марка, штрих-коди - 050 312 84 04

  • фіксація пошкоджень рухомого, нерухомого майна для компенсації чи списання, підтвердження для банків, партнерів чи інших організацій - 050 305 77 80

  • інвентаризація товарно-матеріальних цінностей - 050 305 77 80

  • відкриття бізнесу, закриття бізнесу - 073 511 00 09

  • оформлення сертифікатів про походження товарів - 050 406 88 82

  • товарознавча передвантажувальна експертиза - 050 305 77 80

  • визначення кодів УКТЗЕД, експортний контроль - 050 405 09 80

  • кадрові питання в умовах військового стану - 050 145 21 95

  • бухгалтерський облік та оподаткування - 050 407 70 08

  • цінові довідки та оцінка майна - 050 405 09 80

  • переклад документів - 099 470 17 15 - 093 771 64 66

22.11.2022

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу презентує актуальне дослідження ринку праці

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу презентує актуальне дослідження ринку праці

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення», створена Івано-Франківською, Донецькою, Запорізькою, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України, підготувала актуальне дослідження ринку праці в Україні.

Дослідження проводилось в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії. Автор роботи - Тарас Котик, експерт з пошуку та підбору персоналу, засновник рекрутингової компанії Talent Connect.

Матеріали дослідження, у першу чергу, є корисними для керівників і власників бізнесу, HR та рекрутингових відділів, пошукачів роботи, органів державної влади та місцевого самоврядування, які працюють у сфері працевлаштування.
В ході роботи проаналізовано потреби ММСП  у персоналі в Україні станом на кінець вересня та динаміку протягом 2022 року, в розрізі регіонів, галузей та професій.
До війни в Україні був ринок кандидата, тобто в першу чергу, кандидати вибирали компанію, де вони хотіли б працювати. Попит на таланти був високим, а на ринку - багато відкритих вакансій. Проте, з початком воєнних дій ринок праці кардинально змінився.

Серед основних висновків дослідження:

  • після стрімкого падіння у березні 2022 року, попит на персонал почав відновлюватись у квітні та досяг у вересні більше ніж 50% довоєнного рівня;
  • після початку війни ринок праці змінився з ринку кандидата на ринок роботодавця;
  • у зв'язку з тим, що 7,1 млн українців вимушені були виїхати з України, виникає ряд ризиків, пов'язаних із демографічною ситуацією та відтоком кваліфікованих спеціалістів;
  • частина людей та компаній перемістились в західні області України, що вплинуло на територіальний розподіл працездатного населення та потреби у фахівцях;
  • виникли структурно-кваліфікаційні диспропорції між попитом та пропозицією робочої сили, оскільки переміщені особи зі східних регіонів були зайняті в промисловості, а ця сфера не так розвинена на заході України, куди вони релокувались;
  • пропозиції віддаленої роботи збільшились удвічі;
  • за останні місяці конкуренція на одне робоче місце зменшилась до 6 кандидатів, проте це вдвічі більше за довоєнний рівень;
  • середня кількість відгуків на вакансію має тенденцію до зменшення, проте ще залишається вдвічі більшою за довоєнний рівень.

Позитивним фактором є те, що український бізнес швидко адаптувався до діяльності в умовах війни. Згідно з дослідженням порталу grc.ua, проведеним у вересні 2022 року, у березні лише 40,2% компаній зберегли комерційну діяльність, а 8,8% працювали частково. Через два місяці більш ніж половина (54,2%) опитаних підприємств та організацій зазначили, що їх компанія працює, ще 16% повідомили, що бізнес працює, але лише в безпечних регіонах. Станом на кінець вересня – початок жовтня про здійснення комерційної діяльності в умовах війни повідомляли 93% опитаних підприємств та організацій. Продовжують працювати у повному обсязі 61% компаній. Третина компаній (30%) зберегла діяльність частково.

Про потреби у персоналі за галузями та професіями

Після проведеного моніторингу ринку праці було визначено топ галузей, де найбільше відкрито вакансій, серед них:

  • роздрібна торгівля;
  • промисловість та виробництво;
  • оптова торгівля, дистрибуція;
  • ІТ, розробка програмного забезпечення;
  • готельно-ресторанна сфера;
  • транспорт і логістика;
  • фармацевтика та медицина.

Про тенденції у віддаленій роботі

Ще у 2020 році в період пандемії COVID-19, багато підприємств налагодили роботу у віддаленому форматі, тому у 2022 році в частині компаній вже були вироблені механізми віддаленої співпраці. Якщо на початку лютого було лише 5% вакансій з пропозицією віддаленої роботи, то у вересні цей показник виріс вдвічі до 10%.

Найбільш популярні вакансії віддаленої роботи:

  • оператор кол-центру;
  • веб-розробник;
  • спеціаліст технічної підтримки;
  • інтернет-маркетолог;
  • копірайтер.

Завантажити повний текст дослідження

Для довідки:

Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

122 Б, пр. Героїв Харкова (колиш. Московський), м. Харків, 61037, Україна
Будьте в курсі останніх новин!
Підписуйтесь на розсилку новин ХТПП
Розробка та просування сайту: